27 Eylül 2009

Boeterkoek


Ha yağdı ha yağacak yağmur. Gri her yer. En sevdiğim hali İstanbul’un. Yazın sıcakken tahammül edemiyorum bu şehire. İstanbul’a gri yakışıyor en çok bence. Kasvetli olması gerekmez ki grinin. Gayet de huzurlu olabilir gri. Tıpkı bugünkü gibi.
Sabah geç sayılabilecek bir saatte kalktım. Kendime güzel bir kahvaltı hazırladım. Kahvaltı ve gazete faslının ardından uzuncadır yapmadığım bir şey yaptım. Kek yaptım. Utrecht’te Domplein’deki o kitapçıdan aldığım yemek kitabına baka baka.
O sabah da hava böyleydi. Griydi. M ve L ile Pazar keyfi yapmaya karar vermiştik. Güzel bir kahvaltının ardından, şehrin sokaklarında dolanıyorduk. Biraz üşümüştük. Bahsettiğim kitapçıya girmiştik. Sevimli bir sahibesi vardı. Sanırım 50’li yaşlarının sonundaydı. ‘Size ne iyi gelir biliyor musunuz’ demişti, elindeki kitabı bana uzatarak, ‘Bu kitap. Eve gidip kek yapın, güzel de bir kahve. İnanın çok iyi gelecek’. L gülmüştü, ‘Tanıdığım kadarıyla kek yapacak bir kadın değil o’ demişti. (Sadece 10 gündür tanıyorduk oysa o zaman birbirimizi) M itiraz etmişti. ‘Kek de yapar yemek de. Hiç görmedim ama yapar bence’ demişti.
Öyle sevimliydi ki kitapçı kadın, ikna oldum. ‘Tamam,’ dedim, ‘Söz İstanbul’a dönünce bir kek yapacağım. Ben bu kitabı alayım’. ‘Aa dedi İstanbul, aşığım ben o kente! Ne olur İstanbul’da bir Hollanda keki yapın, benim için. Bana da haber verin ki, ben de bu keyfi paylaşayım’.
Fırından biraz önce aldığım Boeterkoek’i masanın üzerine koyar koymaz aklıma geldi, kitapçı kadına bir e-mail yazdım: ‘Gri bir İstanbul gününde, kek yaptım. Tadına henüz bakmadım ama iyi geldi. Teşekkür ederim.’



Malzemeler:

• 2/3 fincan tereyağı
• 1 fincan şeker
• 1 1/2 kaşık badem aroması
• 1 yumurta (çırpılmış, bir çay kaşığı kadarını ayırın)
• 1 1/2 fincan un
• 2 çay kaşığı kabartma tozu
• Üzerini süslemek için taze badem (isteğe bağlı)

Hazırlanışı:


Orta boy bir kasede tereyağı, şekeri ve badem aromasını karıştırın. Çırpılmış yumurtayı ekleyin. Unu ve kabartma tozunu eledikten sonra kaba ekleyin. Hazırladığınız kek hamurunu tepsiye koyun. Daha önce ayırdığınız bir çay kaşığı yumurtayı, suyla karıştırıp kek hamurunun üstüne sürün. İsterseniz üzerine taze badem ekleyin. 350° ‘de 25 – 30 dakika pişirin. Çok kabarmayan, dışı sert, içi yumuşak bir kek bu. Boşuna kabarmasını beklemeyin.


Fon Müziği: Gelem Gelem - Suzan Kardeş

Hiç yorum yok: