1 Haziran 2009

Taciz


Arapça
isim. (ta:ciz)

Tedirgin etme, rahatsız etme: “Onun ulumasından gece gündüz taciz olan köy halkı...” -Ö. Seyfettin.
Güncel Türkçe Sözlük


Griydi gün, güzeldi. Yeniköy’de durup kahve aldık. Griydi gün, güzeldi. Uzun zamandır bu kadar güzel bir sabaha uyanmamıştım. Erkendi, sabahtı. Sürme çekmiştim gözlerime. Öğleden sonrası için planlarım vardı.

Evli olsaydım, anne olsaydım, yaptıklarının hiçbirini yapamazdı. Söylediklerinin hiçbirini söyleyemezdi. Korkardı, çekinirdi. Şimdi fütursuzca ağzına geleni söylüyor, maddî zenginliğinden ve sosyal konumundan dolayı kendinde her şeyi söyleme ve yapma hakkını görebiliyor. Adı düpedüz cinsel taciz bunun aslında ama o onca eğitimine rağmen beni böylesine taciz etmekte bir fenalık görmüyor.
Daha önce de bir kaç kez başıma gelmişti. Hepsinde de kendimi en az bugünkü kadar kötü hissetmiştim. Kendimi suçlamıştım, ‘Sen rahatsın ya,’ demiştim, ‘Sen rahat tavırları olan bir insansın ya ondan.’
İşte tuzağa düşmüştüm. Kendimi suçlama tuzağına. Bugün yine düştüm aynı tuzağa, ‘Ne yaptım da böyle oldu’ derken buluyorum sık sık kendimi. Bazen aklım başıma geliyor, ‘Benim ne suçum olacak ki’ diyorum içimden, sinirleniyorum, o da içimden. Sonra yine bulanıyor aklım...
Söylesem desem ki, ‘Bu yaptığın cinsel taciz.’ En az bir kişi der mesela ‘Gezmesin canım, o da öyle kısacık şortlarla.’ Ya da biri der, ‘Bu düpedüz iftira.’ Suçlu olurum ben yeniden, kadın olduğum için başıma gelen her şeyden.
Başa alsak bugünü, silsem ben şu an beni rahatsız edenleri hafızadan bir bir. Bu kadar zor olmasa gündelik hayat. Mesela bıraksalar da ben işimi yapsam.
Sadece uyumak istiyorum şimdi ben. Saatlerce uyumak. Unutana kadar uyumak. Kaç gün sürer ki acaba olan biten her şeyi unutmak?

Oysa griydi gün, güzeldi. Yeniköy’de durup kahve almıştık. Griydi gün, güzeldi. Uzun zamandır bu kadar güzel bir sabaha uyanmamıştım...

2 yorum:

kinik dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
kinik dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.