29 Ekim 2019

Sol Yan

Birinden mi duydum, bir yerde mi okudum hatırlamıyorum. Gece yatarken, yatağa girince sol yanımızın üstüne yatmamak gerekmiş. Önce sağ yanımıza yatacakmışız, sonra, bir süre sonra sol yanımızın üstüne yatabilirmişiz. Kalbimizi korumak için böyle yapmamız gerekmiş. Kalbimizi korumak için... Sol yanımızı korumak için, sağ yanımıza gerek varmış yani. Bence yok. Bence kalbimizi böyle de koruyamayız zaten. Tüm bunları sabah gözümü açar açmaz düşündüm. Hâlâ yataktaydım. Her zamanki gibi saat çalar çalmaz ayağa fırlamadım. Çünkü 40'lı yaşlardan sonra uyandığımızda da hemen yataktan kalkmamamız gerekmiş. Beyin kanaması, felç filan geçirebilirmişiz. Bunların hepsini 40'lı yaşlarımda öğrendim. Başka da bir halt öğrenemedim. Dedim ve kalktım. Beyin kanaması ya da felç geçirmedim. Yüzüstü yattığım için kalbimi de korumuştum zaten. Kalp krizi de geçirmedim. Kalktım, yüzümü yıkadım, radyoyu açtım. En sevdiğim şarkıya denk gelmedim. Bir iki lokma bir şey yedim. Bir bardak çay, üç sigara içtim. Giyindim, işime gittim. İşime gücüme gittim. Hem zaten kalp filan da öyle korunmaz. Hayat kalbinizi
korumaz. Sen istediğin kadar uğraş, sağ yanına yat. O işler öyle olmaz.

Fon Müziği: Metrisin Önünde 

Hiç yorum yok: