30 Mayıs 2010

Kahve İsteyen Var Mı?



Aslında hepimiz yorulmuştuk. İşten güçten değil. Buralarda bir türlü değişmeyen her şeyden yılmıştık. Ne uzadığın, ne kısaldığın hatta sabitlenemediğin her tür halden. Sebebi odur yani başka bir şey değil. Ben eminim. Ya da emin olmak istiyorum diyeyim...
Yoksa o gece de yıllar önceki gibi eğlenebilirdik. Bir de antrenmansızdık tabii. Promil seviyesi düşük, ters bir orantı ile kafalar güzel, ağızlar yüzden firara teşne... Yıllar var ki bir araya gelmemişiz. Bu da mühim...
‘‘O zaman daha iyi değildi ki hiçbir şey,’’ dedi T. K oturduğu yerden, hâlâ uzun ama oldukça seyrelmiş saçlarını savurarak, hızla ayağa kalktı. Hafiften sendeledi. Eskiden olsa hepimiz kahkayı patlatırdık. K ağzıyla içemeyenlerden. Bu sefer herkes ayaklandı, ‘aman ha, ya düşerse’ diye. Eskiden düşse de bir şey olmazdı. ‘‘Bak bu eskiden daha güzel olabilir işte’’ dedim. İçimden...
‘‘Evet ziyadesiyle sarhoşum ama yine de şiddetle karşı çıkıyorum'' dedi, ''Eskiden her şey çok daha güzeldi. Bir kere gençtik oolum! Domuz gibiydik. Bize bir şey olmazdı. Öldü be adam. Beş sene önce öldü hem de! Bok kafalı gitti öldü. Sonra salak gibi umudumuz vardı. Bir bok olacağız sanıyorduk.’’
‘‘Bir bok olduk ki,’’ diye söze girdi A, ‘‘Valla en azından ben bombok oldum yani. Sizi bilemem. Kahve içmek isteyen var mı? ’’

Fon Müziği:
Kalbim Acıdı - Kazım Koyuncu & Umay Umay

Hiç yorum yok: