12 Kasım 2009

Yorgunluk


a. Çalışma vb. sebeplerle bireyin ruh ve beden etkinlikleri açısından verimlilik düzeyinin azalması: “Yorgunluktan ikimiz de pelteye döndük.” -S. M. Alus.
Güncel Türkçe Sözlük


Sözlükte bu kelimenin yanında fotoğrafım olsa hiç sakil durmazdı. Bilakis yüzümü gören kelimenin anlamını okumaya bile gerek duymazdı.
Bir aydır ne kadar yorulduğumu anlatmaya kelimeler yetmez. Zaten uygun kelimeleri aramaya da mecalim yok.
Tek istediğim tek bir gün. Bir tek gün. Koltuğuma gömülüp kâh kitap okumak, kâh film izlemek. Sokağa filan çıkmak istemiyorum. Şehre gitmek hiç istemiyorum. Evimde olmak istiyorum. Evimde dalga sesleri eşliğinde kitap okumak. Yağmur da yağabilir, itirazım olmaz. Ertesi güne yetiştirmem gerekenleri düşünmeden geçecek tek bir gün.
Hiç hazırlık yapmadım. Oysa on gün sonra Arnavut kaldırımlarında yürümeye gidiyorum. Geçen zaman zarfında yapılmayanların sayısı boyumu aştı.
Kontrole gidilmedi, test mest yaptırılmadı, çamaşırlar yıkanmadı, Balkanların soğuğuna tahammül etmemi sağlayacak giysiler gardroptan çıkarılmadı, masam toplanmadı, ev temizlenmedi, bir haftadır çevirinin tek satırına dokunulmadı, adam gibi yemek yenmedi, iki kilo verildi, sigaraya abanıldı, Aralık ayındaki seyahat için vize başvurusu yapılmadı, yazmam gereken yazılar yazılmadı.
Uykusuz gecelerde bolca makale okundu, bolca öğrenci yazısı düzeltildi, hem anadilim, hem ikinci, üçüncü dilim sürekli yanlışa maruz kalmaktan erozyana uğradı. Disleksim fark edilecek boyutlara ulaştı.
Üç gece üst üste uyumadan – hakikaten hiç uyumadan – okula gidebilmem şahsî tarihimde kırdığım bir rekordu. Bu rekor tarihime altın harflerle yazılmadı. Aslen son derece manasızdı.
Dördüncü gün yani bugün, az önce yorgunluktan ağlayacaktım. İlk kez tecrübe ettiğim bir duygu. Yorgunluktan ağlamak... Olabiliyormuş.
Oturdum koltuğa, bilgisayarımı kucağıma aldım, gözüm yerde duran kağıt yığınına takılıyor sürekli. 38 X 2, Comparison and Contrast Essay. Sıkıcı. Bu satırları sonlandırır sonlandırmaz, onlara dönmem gerek. Pazartesi sınav olacaklar, çocuklara lazım.
Candan, canandan çoktan vazgeçtim. Sadece uyumak istiyorum. Koltuğuma kıvrılıp uyumak, yatağa gitmeden şuracıkta uyumak. Uyuyakalmak, uyuyakalmaktan korkmamak, sandalyelerle arama bir süreliğine bir mesafe koymak...

Fon Müziği: Which Side Are You On? – Nathalie Merchant

1 yorum:

kinik dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.